Dokumentacja pacjenta udostępniana jest zgodnie z przepisem rozdziału 7 ustawy o prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (dz.u. Z 2012 r. Poz. 159) oraz rozporządzenia ministra zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (dz.u z 2010 r. Nr 252 poz. 1697 z późn. Zm.).
Dokumentacja medyczna jest udostępniana przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta zgodnie z art. 26 i 27 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r.
O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (dz.u. Z 2012 r. Poz. 159):
1. Do wglądu w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych;
2. Poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
3. Poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych może pobierać opłatę zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. O prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta (dz. U. Z 2012 r. Poz. 159).
Opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej:
Za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – 5 zł,
Za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej – 0,50 zł,
Za sporządzanie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, jeżeli zespół prowadzi dokumentację medyczną w formie elektronicznej – 5 zł.
Na wizytę przedszczepienną prosimy zgłosić się 10 minut wcześniej, w celu wypełnienia ankiety.
Pacjent przed wizytą proszony jest o zgłoszenie się do recepcji z dowodem osobisty w celu weryfikacji uprawnień do korzystania ze świadczeń medycznych.
Pacjent lub jego opiekun zobowiązani są o poinformowaniu recepcji oraz lekarza podczas wizyty o jednoczesnym pobycie w szpitalu.
Komunikat w sprawie zmian zasad udzielania świadczeń osobom posiadającym szczególne uprawnienia
Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że od dnia 18 maja 2014 r. zmieniają się zasady udzielania świadczeń opieki zdrowotnej osobom posiadającym szczególne uprawnienia w tym zakresie. W szczególności świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej i świadczenia szpitalne powinny być udzielone tym osobom w dniu zgłoszenia. Jeżeli udzielenie świadczenia w dniu zgłoszenia nie będzie możliwe, powinno ono zostać zrealizowane w innym terminie, poza kolejnością wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. W przypadku świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej (AOS) świadczenie powinno zostać udzielone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Informacja o powyższych uprawnieniach powinna zostać umieszczona przez świadczeniodawców w miejscach rejestracji pacjentów, miejscach udzielania świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) oraz w aptekach. Kto ma prawo do świadczeń poza kolejnością:
Podstawa prawna :
|
GRUPY OSÓB O SZCZEGÓLNYCH UPRAWNIENIACH
|
Weteran poszkodowany – uprawniony do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa dokument uprawniający:
Cywilne niewidome ofiary działań wojennych (dokument uprawniający: „Legitymacja cywilnej niewidomej ofiary działań wojennych” wydana przez ZUS)
Osoby posiadające tytuł „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi” (dokument uprawniający: „Legitymacja Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi” wydana przez Zarząd Główny/Okręgowy PCK)
Osoby posiadające tytuł „Zasłużonego Dawcy Przeszczepu” (dokument uprawniający: „Legitymacja Zasłużonego Honorowego Dawcy Przeszczepu” wydana przez Ministra Zdrowia)
Świadczeniobiorca będący żywym dawcą narządów
Małżonkowie inwalidów wojennych i osób represjonowanych pozostający na ich wyłącznym utrzymaniu oraz wdowy i wdowcy po poległych żołnierzach i zmarłych inwalidach wojennych oraz osobach represjonowanych uprawnieni do renty rodzinnej (dokument uprawniający: „Decyzja wydana przez Dyrektora Oddziału Wojewódzkiego NFZ”)
Szanowny Pacjencie,
zgodnie z § 12 ust. 8 rozporządzeniem ministra zdrowia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej informujemy, iż w przypadku zakwalifikowania świadczeniobiorcy do leczenia szpitalnego, a w szczególności do planowego leczenia operacyjnego, szpital wykonuje konieczne dla leczenia szpitalnego badania diagnostyczne i konsultacje.
Szanowny Pacjencie,
lekarze w ramach wizyt na NFZ nie przepisują skierowań oraz zleceń z prywatnych gabinetów lekarskich.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Warszawa-Ursynów
ul. Romera 4
02-784 warszawa
tel.:
22 643 04 97
22 641 72 80
22 643 04 99
602 680 196
Szanowny Pacjencie,
informujemy, iż druki skarg, uwag i wniosków dostępne są rejestracji
Możliwości i sposób zapisywania się na listę oczekujących na świadczenie opieki zdrowotnej
Wpisu na listę oczekujących na świadczenia realizowane w poradniach specjalistycznych można dokonać osobiście, telefonicznie lub za pomocą osób trzecich od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 21:00 w Rejestracji Grupy Medycznej Vertimed.
Lista oczekujących prowadzona jest zgodnie z przepisami Art.20 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 210, poz. 2135)
Na listę oczekujących wpisywani są pacjenci oczekujący na udzielenie świadczenia jeżeli świadczenie nie może być udzielonew dniu zgłoszenia.
Wpisu na listę oczekujących dokonuje się w chwili zgłoszenia w dniach i godzinach pracy poradni/oddziału.
Na liście oczekujących odnotowuje się, między innymi, następujące informacje:
• numer na liście oczekujących,
• datę i godzinę wpisu,
• imię i nazwisko pacjenta,
• numer PESEL, a w przypadku jego braku, numer dokumentu potwierdzającego tożsamość pacjenta,
• adres pacjenta,
• numer telefonu lub oznaczenie innego sposobu komunikacji z pacjentem lub jego opiekunem,
• rozpoznanie lub powód przyjęcia,
• planowany termin udzielenia świadczenia
• imię i nazwisko osoby dokonującej wpisu wraz z jej podpisem.
Przy zapisie uwzględnia się 2 kategorie medyczne pacjentów:
• przypadek pilny – jeśli istnieje konieczność pilnego udzielenia świadczenia
ze względu na dynamikę procesu chorobowegoi możliwość szybkiego pogorszenia stanu zdrowia lub znaczącego zmniejszenia szans na powrót do zdrowia.
• przypadek stabilny – to pacjent, który nie znajduje się w stanie wymagającym nagłej interwencji medycznej i nie został zaliczony do przypadków pilnych.
Umieszczenie na liście oczekujących odbywa się zgodnie z określoną kategorią medyczną i według kolejności zgłoszeń.Planowany termin udzielenia świadczenia oznaczony jest poprzez wskazanie daty: dzień, miesiąc i rok planowania.Pacjent otrzymuje pisemną informację o wyznaczonym terminie wykonania świadczenia.
W przypadku zmiany stanu zdrowia, wskazującej na potrzebę udzielenia świadczenia w terminie wcześniejszym,niż pierwotnie ustalony, pacjent informuje poradnię/oddział, odpowiednio koryguje termin udzielenia świadczenia niezwłocznie informuje pacjenta o nowym terminie. Podstawą przesunięcia na liście może być spowodowanetylko względami medycznymi.
W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu świadczenia opieki zdrowotnej,a które uniemożliwiają zachowanie terminu wynikającego z listy oczekujących, poradnia/oddział poinformuje o tym fakcie pacjenta podając nowy termin. Dotyczy to również przesunięcia terminu na okres wcześniejszy. Jeżeli pacjent odwoła przyjęciedo poradni/oddziału, ponieważ w wyznaczonym terminie nie może się stawić z powodów osobistych np. urlop, pobyt w sanatorium lub medycznych np. konieczność wykonania innych procedur, szczepień lub choroby poradnia/oddział dokona zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia.
W celu otrzymania jednego świadczenia opieki zdrowotnej na podstawie skierowania, świadczeniobiorca może wpisać się na jedną listę oczekujących u jednego świadczeniodawcy.
Pacjent ma obowiązek niezwłocznego powiadomienia poradni/oddziału w przypadku rezygnacji z zaplanowanego świadczenia.W przypadku kiedy pacjent nie stawi się w wyznaczonym terminie bez powiadomienia, zostaje skreślony z listy oczekującychna to świadczenie.
Zasady zapisów na porady i wizyty, z uwzględnieniem świadzceń udzielanych w warunkach domowych
1. Na wizytę do lekarza zapisy są prowadzone w godzinach pracy rejestracji.
2. Świadczenia udzielane są w możliwie najkrótszym terminie.
3. Zapisy odbywają się osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie, wg kolejności zgłoszeń:
a) do lekarza POZ
• na dzień bieżący z podaniem godziny wizyty/porady,
• z wyprzedzeniem na określony termin, z podaniem daty i godziny wizyty/porady,
• na wizytę domową na dzień bieżący przyjmowane są z przyczyn organizacyjnych, godzinach rannych,
• na termin wizyty domowej w trybie planowanym zapisy prowadzi się w porozumieniu z lekarzem prowadzącym i realizuje w miarę możliwości, z zachowaniem jak najkrótszego terminu;
b) do lekarzy specjalistów, opieki psychiatrycznej
• pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, termin jego realizacji jest uzgadniany z pacjentem w rejestracji, następnie pacjent umieszczony jest na liście oczekujących;
• gdy termin wizyty w poradni specjalistycznej jest odległy pacjent jest informowany o możliwości skorzystania z porady specjalisty w innych placówkach mających umowę z NFZ;
• w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, które uniemożliwią realizację świadczenia w terminie ustalonym, pacjent jest informowany o zmianie terminu – telefonicznie.
4. Prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej oraz z usług farmaceutycznych udzielanych w aptekach zgodnie z art. 43 oraz art. 47 c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008 roku, Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.), mają:
• Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi
• Zasłużeni Dawcy Przeszczepu
• inwalidzi wojenni
• inwalidzi wojskowi
• kombatanci
Osoby kierujące Grupą Medyczną Vertimed
Dariusz Zakrzewski – Właściciel
Paulina Imbirska – Dyrektor
Drogi Pacjencie zwrotów gotówki dokonujemy jedynie w uzasadnionych przypadkach na podstawie dokumentu finansowego: paragonu, pokwitowania lub faktury.
Do pobrania: