8-tygodniowy trening mindfulness z Basią Świderską – start 17.06.2020

31Maj, 2020

8-tygodniowy trening mindfulness z Basią Świderską – start 17.06.2020

Chciałbyś wzmocnić swoją odporność psychiczną? Pragnąłbyś odczuwać wewnętrzny spokój pomimo niesprzyjających okoliczności? Dobra wiadomość jest taka, że tej umiejętności można się nauczyć i ćwiczyć ją niczym mięsień. Oddając się regularnemu treningowi mindfulness, będziesz mieć lepszy dostęp do swojej naturalnej uważności, współczucia i mądrości, które dziś są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Wspólnie z Basią Świderską, nauczycielką mindfulness, współpracującą z Polskim Instytutem Mindfulness, zapraszamy na certyfikowany kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction / Redukcja Stresu Oparta na Uważności), który odbędzie się zdalnie przez Zoom. Basia poprowadzi osobiście wszystkie spotkania, które będą odbywać się od 17. czerwca do 5. sierpnia, w każdą środę, w godzinach od 18:00 do 20:45.

Ci, którzy już zdecydowali się na trening mindfulness z Basią, tak piszą o swoim doświadczeniu:

Zajęcia z Basią są w tempie i nastawieniu prawdziwie ludzkim: z uważnością na siebie, bez przymusu, z totalną otwartością. Basia w naturalny sposób wprowadza w tajniki medytacji. Każdy może poczuć, że ma prawo działać po swojemu, w zgodzie ze sobą. Widać, że zajęcia i filozofia mindfulness wypływa szczerze z przekonań, wartości i osobowości Basi. Kto nie wie, że może pomedytować, niech spróbuje to zrobić właśnie z nią! Wypowiedź uczestniczki po treningu przeprowadzonym w okresie maj – lipiec 2019.

 

Czy kurs MBSR mnie zmienił?

Nie, nie zmienił ani mnie, ani środowiska w jakim żyję, ale zmienił mój punk widzenia i pozwolił mi zatrzymywać się w życiu wtedy, kiedy tego potrzebuję. Podejmuję świadome decyzje i nie zastanawiam się potem tygodniami, czy mogłam to zrobić inaczej lub czy to było najlepsze wyjście. Wiem, że było, bo wyłączyłam autopilota, oceniłam sytuację i podjęłam moją własną decyzję. Mam też w związku z tym znacznie więcej szacunku i zaufania do siebie, dużo więcej spokoju i zrozumienia dla innych. Wypowiedź uczestniczki po treningu przeprowadzonym w okresie październik – grudzień 2019. Przeczytaj pełną refleksję w artykule „Dzięki medytacji nauczyłam się pływać”.

Basia Świderska jest certyfikowaną nauczycielką uważności, ale przede wszystkim oddaną praktyczką medytacji mindfulness, która wciąż się uczy, odkrywa i rozwija w każdej chwili swojego życia. Dzielenie się sztuką uważnego życia jest jej pasją, która wynika z mocnego przekonania o transformującym potencjale uważności, którego doświadcza na sobie. Więcej o Basi przeczytasz tutaj.

STRUKTURA KURSU

  • 8 cotygodniowych sesji online, odbywających się w środy w godzinach od 18:00 do 20:45. Terminy spotkań: 17.06, 24.06, 1.07, 8.07, 15.07, 22.07, 29.07, 5.08
  • Dzień Uważności, całodniowy trening w ciszy, stacjonarny lub online, który odbędzie się w sobotę 25.07 w godzinach od 10:00 do 17:00.
  • Indywidualne spotkanie online z prowadzącą przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu kursu.
  • Samodzielna praktyka medytacji uważności, około 45 minut dziennie, przez cały okres trwania kursu.
  • Dostęp do materiałów szkoleniowych dotyczących tematyki poszczególnych spotkań oraz nagrań z prowadzonymi medytacjami.

Miejsce: Jeśli będzie taka możliwość, Dzień Uważności odbędzie się stacjonarnie w Naturalnym Centrum Zdrowia

Twoja inwestycja: 900 zł

Kontakt z prowadzącą: barbara.swiderska@polim.pl, 509 194 197.

O PROGRAMIE

Kurs Mindfulness Based Stress Reduction został stworzony w 1979 roku przez neurobiologa dr Jona Kabat-Zinna i jego współpracowników z Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts. Dr Jon Kabat – Zinn jako pierwszy wprowadził metodę uważności do medycyny i psychoterapii oraz opisał jej efekty w pracy z ludźmi. Choć korzeni uważności należy upatrywać w tradycji buddyjskiej, elementy wykorzystywane w programie MBSR są świeckie. Dzięki temu z programu mogą korzystać wszyscy, bez względu na wiarę.

Liczne badania pokazują, że praktyka mindfulness może mieć pozytywny wpływ na nasz mózg. Badanie przeprowadzone przez Davidsona i współpracowników (2003) pokazało, że osoby po 8-tygodniowej praktyce mindfulness, w porównaniu z osobami niepraktykującymi, wykazywały większą aktywność w lewej części kory mózgowej, związanej z pozytywnymi emocjami. Z kolei w badaniu przeprowadzonym przez Hölzel i współpracowników u osób uczestniczących w 8-tygodniowym programie MBSR zaobserwowano pogrubienie niektórych struktur mózgu. Więcej na temat badań nad uważnością znajdziesz tutaj.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonię do Ciebie!


* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych
lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.
Zostaw numer
oddzwonimy!
Rejestracja
Wyślij zapytanie
na interesujący Cię temat...

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Vertimed, Bronikowskiego 55, 02-796 Warszawa w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi "umów wizytę".