15 maja – rozpoczęcie treningu redukcji stresu metodą mindfulness w Vertimed+!

6Maj, 2019

15 maja – rozpoczęcie treningu redukcji stresu metodą mindfulness w Vertimed+!

Kochani to już ostatnia szansa aby zapisać się na najbliższe warsztaty treningu mindfulness prowadzone przez Basię Świderską.

8 tygodniowy program MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, pol. Program Redukcji Stresu metodą Mindfulness), którego właściwszą nazwą mogłoby być „podróż w głąb siebie”. Czas trwania kursu jest czasem indywidualnych odkryć i doświadczeń, z których każdy wyciągnie to, co dla niego najistotniejsze.

Czego uczysz się dzięki praktyce medytacji mindfulness

+ Procesu intencjonalnego kierowania uwagi na chwilę bieżącą

+ Przeciwdziałania rozproszeniu umysłu i wzmacniania siły koncentracji

+ Wyrabiania w sobie postawy nieosądzającej i akceptującej

+ Rozwijania swojej autentycznej ciekawości, bez oczekiwań

+ Doświadczania poczucia własnej skuteczności oraz konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami

+ Żywego kontaktu z doświadczaniem rzeczywistości tu i teraz

+ Umiejętności obserwowania i bycia z tym co jest niezależnie od tego co wydarza się w chwili bieżącej na poziomie doznań fizycznych oraz myśli i emocji

+ Uważnego radzenia sobie z trudnymi emocjami i bólem fizycznym

+ Dostępu do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością

Kurs Mindfulness Based Stress Reduction został stworzony w 1979 roku przez neurobiologa dr Jona Kabat-Zinna i jego współpracowników z Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts. Dr Jon Kabat – Zinn jako pierwszy wprowadził metodę uważności do medycyny i psychoterapii oraz opisał jej efekty w pracy z ludźmi. Choć korzeni uważności należy upatrywać w tradycji buddyjskiej, elementy wykorzystywane w programie MBSR są świeckie. Dzięki temu z programu mogą korzystać wszyscy, bez względu na wiarę.
Liczne badania pokazują, że praktyka mindfulness może mieć pozytywny wpływ na nasz mózg. Badanie przeprowadzone przez Davidsona i współpracowników (2003) pokazało, że osoby po
8-tygoniowej praktyce mindfulness, w porównaniu z osobami niepraktykującymi, wykazywały większą aktywność w lewej części kory mózgowej, związanej z pozytywnymi emocjami. Z kolei w badaniu przeprowadzonym przez Hölzel i współpracowników u osób uczestniczących w 8-tygodniowym programie MBSR zaobserwowano pogrubienie niektórych struktur mózgu. Więcej na temat badań nad uważnością znajdziesz tutaj.

Struktura kursu

8 cotygodniowych sesji, odbywających się w środy w godzinach od 18:00 do 20:30. Terminy: 15.05, 22.05, 29.05, 5.06, 12.06, 19.06, 26.06, 3.07
Dzień uważności, który odbędzie się w niedzielę 30.06 w godzinach od 10:00 do 17:00
Indywidualne spotkanie z prowadzącą przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu kursu
Samodzielna praktyka medytacji uważności, około 45 minut dziennie
Dostęp do materiałów szkoleniowych dotyczących tematyki poszczególnych spotkań oraz nagrań z prowadzonymi medytacjami.

Miejsce: Przychodnia medyczna Vertimed+, ul. Bronikowskiego 55, sala nr 2. Dogodna lokalizacja w odległości około 5 minut spacerem od Metra Kabaty.

Twoja inwestycja: 950 zł

Zapisy i kontakt: barbara.swiderska@polim.pl, 509 194 197.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonię do Ciebie!


* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych
lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.
Zostaw numer
oddzwonimy!
Rejestracja
Wyślij zapytanie
na interesujący Cię temat...

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Vertimed, Bronikowskiego 55, 02-796 Warszawa w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi "umów wizytę".

[recaptcha]